divendres, 4 de desembre del 2015

Montserrat: Albarda Castellana, pel Camí dels Francesos.

Descripció de la ruta.

Tindré Montserrat a prop de casa, és una sort, doncs et permet apropar-te ràpidament i fer una ruta exprés, encara que que no tinguis gaire temps, per això m'hi apropo moltes vegades, unes les publico i altres no. Revisant el bloc he vist que moltes de les rutes clàssiques de Montserrat no les tinc publicades, si les tinc al Picasa, per això m'he decidit a fer un petit recull d'aquestes rutes aquí, al bloc.

Començarem per un dels Cent Cims que hi podem trobar a Montserrat, l'Albarda Castellana, i per un dels més clàssics camins de Montserrat, el Camí dels Francesos. Per ser el primer (i perquè tenia poc temps el dia que hi vaig anar) farem la pujada/baixada per la mateixa ruta.

Per tant no hi trobem gran cosa a explicar, arribar al punt de sortida/final és fàcil, només hem de seguir la pista forestal que passa pel Restaurant la Vinya Nova, podem deixar allà el cotxe, o seguir-la fins a arribar on comença el PR C-78 o Camí dels Francesos, senyalitzat amb una tanca de fusta i un pal indicatiu, tenim lloc per deixar el cotxe.

Un cop començada la ruta només hem de seguir el marcat camí fins a arribar sota el Camell de Sant Jeroni, on el PR segueix cap al Coll del Migdia, nosaltres seguirem pujant per un marcat camí, fins al coll de l'Albarda, cruïlla de camins, tenim el que portem, el que baixa cap al camí nou de Sant Jeroni, el que segueix pujant cap a Sant Jeroni i el que, girant a la dreta va cap a l'Albarda Castellana, seguint-lo trobem un petit pas, on hem d'anar amb cura, després una pujada fins a trobar una corda fixa, que ens ajuda a superar l'ultim obstacle abans del cim.

De dalt dominem tot la part central de Montserrat, tenim al davant Sant Jeroni, a l'esquerra totes les agulles d'Ecos, el Montgròs, Plecs del Llibre, La Salamandra, Miranda dels Ecos, coll del Migdia, etc., a la dreta tenim els sectors de Tebes, amb Las Magdalenes, ben presents,  i el sector de Tebaida, amb els cims característics de l'Elefant, Els Flautats, La Prenyada o La Momia.

Per baixar seguirem el mateix camí de pujada, anat amb cura el tram de corda fixa i el petit flanqueig abans del coll de l'Albarda, la resta del camí no hi trobem cap pas difícil, només anar seguint el marcat camí.

Cim de l'Albarda Castellana.

Perfil de la ruta, el track el teniu al Wikiloc

Powered by Wikiloc
Dades Tècniques.
  • Punt de sortida: Poso l'enllaç al restaurant la Vinya Nova, tot i que jo vaig sortir un xic més endavant, seguin la pista forestal, però com no tots posem el cotxe per pistes forestals, crec més adient posar aquest enllaç després cada un es lliure de pasar-hi, COM ARRIBAR.
  • Track: el podeu trobar al meu WIKILOC.
  • Material necessari: Es una ruta curta i fàcil, tenim suficient amb el material bàsic per anar a la muntanya, com sempre, mapa, brúixola i GPS (si en tenim) indispensables.
  • Altura mínima: 475 metres al punt de sortida.
  • Altura màxima: 1177 metres al cim, tot i que al GPS marcava 1164 metres.
  • Distancia: 6 Quilometres.
  • Ruta circular: No, és lineal.
  • Ruta per gossos: Si, cap problema.
  • Si voleu veure les fotos, amb els comentaris amb Castellà, ho podeu fer al meu álbum de PICASA.

Imatges i comentaris del recorregut.

Inici de la ruta.

Fauna autòctona, prenent el sol d'aquest càlid hivern.

Guanyem altura ràpidament.

Montgrós i Plecs del Llibre.

Ho ampliem amb la Canal i Coll del Migdia.

L'Albarda Castellana, el Camell de Sant Jeroni i, al seu darrere, s'intueix el Gegant Encantat, una bonica i solitaria manera d'arribar al cim de Sant Jeroni.

Sector de Frares, Montgròs, Plecs del Llibre, coll del Migdia, Camell de Sant Jeroni i Albarda Castellana, per dir només els més importants.

No vaig fer cap foto al coll de l'Albarda, poso una de un altre dia.

De 360º a Montserrat, una circular esplendida.

Un cop al cim tenim Sant Jeroni just al davant.

Tebaida amb l'Elefant i La Prenyada, i Tebes amb Les Magdalenas.

Els Flautats, l'Elefant i La Prenyada.

Al fons, el Pirineu nevat.

Montcau i Mirador del Moro.

Tebaida a la dreta, al mig Serrat de les Onze i Cavall Bernat, amb Els Patriarques a l'esquerra.

Serrat de les Onze i Cavall Bernat.

Al sud segueix el Serrat de la Sajolida i el de la Vinya Nova, amb els pobles del Bruc i Collbató al fons.

Montgròs, amb Igualada al fons.

Neila i Sant Jeroni.

Amb l'Alba al cim.

Albarda Castellana.

Per dir només els més importants; Montcau, Mirador del Moro, Sant Jeroni, Coll del Migdia,Gegant Encantat, Miranda dels Ecos, Montgros

Les Magdalenas, amb el Mediterrani al fons.

Anem baixant, i veient, d'una perspectiva un xic diferent, el Gegant Encantat, el Coll del Migdia i La Miranda dels Ecos.

Miranda dels Ecos, La Salamandra i Roca Plana dels Llamps.

Montgròs i Roca Plana dels Llamps.

Neila esperant tranquil·lament al fotògraf.

Collbató.

I acabem amb una foto de La Ajaguda, amb el Coll de l'Ajaguda a la dreta, pas clau per anar cap a la Canal del Migdia, el Coll Mosset i els Serrats de la Palomera i del Faraó.

A partir d'aquí ja ens endinsem al bosc que envolta la Vinya Nova i, seguint el marcat camí que portem tornem fins al punt on hem començat la ruta.