Contenido del bloc.

Això és un bloc de muntanya i natura, no és la meva intenció que sigui cap bloc de resenyes d'excursions, no més es tracta de les meves sortides i de les experiències que he viscut ha aquestes sortides, res més. Si aquestes publicacions, poden servir per preparar les rutes de les persones que les veuen serà magnific, i de fet hem sentiré molt orgullós, però que quedir clar que les dades que hi surten no més és una orientació a l'activitat que es vol fer.

dimarts, 18 d’agost del 2015

Montardo per Cavallers. exigent, gratificant, un espectacle.

Cap de setmana de turista per la vall de Boi, però com a jo sóc un "cul inquiet" reservo un dia per anar a la muntanya, no puc evitar-ho, estar per aquestes contrades i no anar a fer muntanya seria una vergonya jejeje, per tant preparo una sortida, hi aniré sol, que no en solitari, doncs la ruta escollida és molt transitada, i més a l'agost.

Tinc molts indrets on escollir quin cim pujar, però finalment decideixo pujar un cim que ja he pujat en altres ocasions, a l'estiu i a la primavera, amb neu, però com té diverses rutes per poder pujar-lo crec adient tornar-hi per un camí diferent.

Aquest cim és el Montardo d'Aran, un cim amb una de les millors panoràmiques del Pirineu. Hi trobem diferents punts d'accés, per la Restanca, que és per on he pujat sempre, per Colomers, per Montcasau i Sesloses (la més solitària de totes) i, finalment la que vaig escollir jo, per Cavallers.

Aquesta ruta és, sens dubte, la més llarga i amb més desnivell acumulat que trobem per pujar al Montardo, doncs són prop de 21 quilometres i uns 1400 metres  de desnivell, anar i tornar, però també podem afirmar que és la més bonica, ja que sempre va per uns indrets magnífics, el regne de l'aigua i del granit.

Tota la ruta va per camins molt fressats i ben marcats, doncs quan comença a l'embassament de Cavallers esta marcada com la ruta de la Marmota, recomanada a l'oficina del Parc Nacional d'Aigüestortes i Sant Maurici, aquesta ruta arriba fins al refugi Ventosa i Calvell. Un cop al refugi només hem d'agafar el camí de Carros de Foc fins al Coret d'Olhcrestada, i d'allà al cim per un camí molt fressat i marcat amb nombroses fitades.

Només una recomanació, hi trobarem dues línies de fitades, sempre hem d'agafar la de més a la dreta, aquesta dona més volta que la de l'esquerra, però és més fàcil de pujar, doncs l'altra puja d'una manera més directa i feixuga.

Dalt del cim el panorama és meravellós, Besiberris, Punta Alta, Contraig, Colomers, Ratera, Saboredo, Peguera, Pica d'Estats, tot i que molt difuminada per la calitja, Mont Valier, Mauberme, la Vall d'Aran al complert i, tancant el cercle, el massís de Las Maladetas, amb l'Aneto presidint-lo. A més d'una gran quantitat d'estanys, Mar, Restanca, Olhcrestada, Monges, Mengades, Bases del Montardo, eetc, etc.

El retorn el faig pel mateix camí, que tot i que ja el conec d'aquest matí no hem deixara de sorprendre, doncs la llum és molt diferent que al matí i no puc deixar de fer fotos i de gaudir de l'entorn que m'envolta.


Autofoto al barranc de Les Llastres.


El perfil de la ruta, a les dades de la ruta hi trobareu una explicació del track.


La imatge al Google Erth.


  • NOTA DEL TRACK: . he de dir que el primer quilometro i mig del track el vaig editar a casa, ja que no vaig gravar-lo allà per què no portava el GPS engegat. Al ser editat, tot i que només aquest petit tram, la distancia i el desnivell no són exactes, jo diria que els quilometres són quasi els que vaig fer, uns 20'5, i que el desnivell estaria als voltants dels 1400. El fet que no estigui gravat aquest primer tram no és important, ja que el camí és clar i la ruta, al ser lineal, és anada i tornada pel mateix lloc.
  • Podeu descarregar el track al Wikiloc
  • Punt de sortida: Embassament de Cavallers, Com arribar
  • Material necessari: a l'estiu no necessitem material específic, la ruta és fàcil i passa per camins molt fressats, amb un bon calçat i roba d'abrigar ja en tenim bastant, mapa, brúixola i GPS (si en tenim) indispensables.......UN APUNT, tema aigua, a tota la ruta trobarem molts indrets on agafar-ne però per aquestes contrades hi trobem molt bestiar amb el conseqüent perill que hi podem tindre al beure aigua, millor portar-ne de més, l'únic punt que jo vaig agafar aigua va ser al refugi Ventosa i Clavell.
  • Altitud mínima: 1717 metres al punt de sortida.
  • Altitud màxima: 2833 metres al cim del Montardo.
  • Desnivell positiu acumulat: uns 1400 metres.
  • Distancia: 20'5 quilòmetres.
  • Ruta circular: no, és lineal, anada i tornada pel mateix camí.
  • Ruta per gossos: Si, cap problema, tot i que aquesta vegada no vaig portar a la meva gosa Neila.
  • Si voleu veure les fotos amb els comentaris amb Castella ho podeu fer al meu àlbum de Picasa


Embassament de Cavallers, aparco a l'ultim pàrquing, és molt aviat i trobo fàcilment aparcament, més tard es posa a vessar i hauríem d'aparcar molt a baix.


Embasament de Cavallers.


I ara un cop creuat.


Planell de Riu Malo, el camí va a buscar Les Llastres de la Morta, al fons de la imatge.


Cascada al barranc de Les Llastres.


Vaig pujant i comença a treure el nas el massís dels Besiberris.


Arribo a l'estany Negre.


I poc després al refugi Ventosa i Calvell, just a sobre de l'estany, tot i que tenim un desviament poc abans i no ens cal arribar-nos fins allà.


Amb molt poca estona arribo al Pletiu de Travessani, amb el seus petits estanys, al fons comencem a veure al Montardo.


Supero el Pletiu de Travessani i dono una ullada al que tinc a la meva esquena, els Besiberris.


Ara només es tracta d'anar superant esglaons de la muntanya, i a cada esglaó superat i trobo un estany, el primer esglaó hem deixa a l'entrada de l'estany de Travessani.


On trobo una de les imatges més espectaculars del dia, l'estany de Travessani escoltat pels Besiberris, Punta Harlé, Pa de Sucre, Pic de Travessani i Montardo.



Com vaig creuant-me amb molta gent no tinc dificultats perquè algú hem faci una foto, al meu darrera el massís de la Punta Alta, que veiem al complet per primer cop.


Una nova pujada ens deixa a l'estany Clot.



I poc després passem pel de Mengades.


I una forta pujada ens deixa a les portes de l'ultim estany, el de Monges


També molt gran i amb molt bones vistes.


Arribo a la cruïlla de Carros de foc, tal com veiem a la foto a la dreta aniríem al refugi de la Restanca i a l'esquerra al de Colomers, si ho veiem en el sentit de la marxa que portem seria al reves. Aquí és on deixo el camí principal per agafar el que puja al Montardo.


Hem de pujar per aquí, per les Llastres de Monges, tenim dues opcions, tot recte, més curt però més feixuc, i el que jo vaig pujar, que va pujant en diagonal cap a la dreta per després canviar de sentit i fer la diagonal cap a l'esquerra, és més llarg però fa la pujada més fàcil.


Aquest tram és el més dur del dia, però tinc l'excusa de parar i fer fotos, per descansar un xic.


Arribo al Coth de Montardo i veig les Bases del Montardo, per on puja el corriol que ve de l'estany de Sesloses, el camí més feréstec i solitari per pujar fins aquest cim.


Ja tinc el cim a tocar, poso la directa i......


..........només arribar al cim hem saluda l'incomparable massís de Las Maladetas.


Però el paisatge més proper crida la meva atenció, estanys de Mar, Restanca, Olhcrestada, amb els Besiberris a l'esquerra.


Cap a l'altre vessant tenim Colomers, Saboredo, Amitges, Ratera, etc, etc.


L'Aneto i tots els seus "satèl·lits", Coronas por el corredor Angels  , també veiem la petita taca blava de l'estany de Rius. 


Mauberme.


Mont Valier.


Cap al Port de la Bonaigua i els cims de Marimanya, Rosari, Becibers.


Foto de cim.


 La llum canvia a cada moment i la càmera no se sap esta quieta.


Altre cop a Las Maladetas i a la seva minvant glacera, no se que serà d'ella d'aquí uns anys......


Perdiguero ¿?. Circular al Perdiguero: Etapas 1/2 , Etapas 3


Una foto "artística" mirant cap a la Punta Alta, tinc la intenció de tornar a pujar-la d'aquí a uns dies.


Abans de marxar una ultima panoràmica, amb els Besiberris, la Punta Alta i les muntanyes del Parc, al mig de la foto es veu l'estany de Monges i, al seu darrere la val per la que he pujat aquest matí.



Es hora de marxar, primer he d'anar fins el Coth de Montardo, al mig de la foto.


Per després seguir la mateixa ruta de pujada, com el camí és ben marcat i molt fressat baixó ràpid.


Una foto amb la Punta Alta.


Coses de la vida, pobreta......


Torno a agafar el camí de Carros de Foc, i segueixo el mateix recorregut d'aquest matí, primer per l'estany de Monges.


Després pel de Mengades.


La tarda s'ennuvola un xic, però hem deixa boniques imatges com aquesta del Pletiu de Travessani amb el Besiberris i la Punta Alta.



Pletiu de Travessani.


Vaig bé de temps i al Pletiu de Travessani crec que és un bon indret per fer una bona aturada, crec que m'ho he guanyat.


A més, és un indret preciós per fer-ho i gaudir plenament del que m'envolta.


Segueixo camí i arribo al refugi Ventosa i Calvell, ara sí que m'hi arribo, he d'agafar aigua i prefereixo que sigui al refugi, per aquestes contrades hi trobem moltes vaques i és millor no agafar-ne dels rierols que trobem.


Un cop ple d'aigua segueixo baixant, deixant el refugi al meu darrere, amb el coll de Contraix al seu darrere, per allà passa la ruta de Carros de Foc de camí cap el refugi del estany Llong.


 Torno a passar  al costat de l'estany Negre.


Ara tinc els Besiberris sempre al devant.


Pel Barranc de Las Llastres.


Amb els seus bonics racons.


I amb les seves cascades.


Pletiu de Riu Malo.


Faig una petita aturada per contemplar la punta del Besiberri Nord, tinc una proposta d'un amic, veurem........


I dono per acabada la sortida d'avui amb una nova imatge de l'embasament de Cavallers, arribo al cotxe cansat, la ruta és molt llarga, però a la vegada satisfet, molt satisfet, caminar per  aquestes contrades, tot i que massificades, és un autèntic plaer.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada