Contenido del bloc.

Això és un bloc de muntanya i natura, no és la meva intenció que sigui cap bloc de resenyes d'excursions, no més es tracta de les meves sortides i de les experiències que he viscut ha aquestes sortides, res més. Si aquestes publicacions, poden servir per preparar les rutes de les persones que les veuen serà magnific, i de fet hem sentiré molt orgullós, però que quedir clar que les dades que hi surten no més és una orientació a l'activitat que es vol fer.

dilluns, 6 de juliol del 2015

Les Agudes i Turo de l'Home per la cresta dels Castellets

Tinc un matí lliure i com fa temps que no surto a la muntanya no vull que se m'escapi aquesta oportunitat. No necessito gaire per animar-me i vaig cap al Montseny a fer una ruta que ja conec però que m'agrada bastant, només cambiar-he la baixada, ho faré per un tram de GR 5-2 que no conec.

Es tracta de la pujada a Les Agudes i al Tur de l'Home per la cresta dels Castellets, una cresta fàcil i disfruto-na però que aquest cop tindre de posar-hi molta atenció perquè vaig sol amb la meva gosa Neila, que es mou molt bé per aquests tipus de terreny però, com que a tres o quatre punts haure d'ajudar-la es posara un xic nerviosa i això fara que passi algun moment d'estres, perquè no podia agafar-me adequadament, per sort tot va anar bé, va ser més problema meu per l'afany de tenir-la controlada que per altre motiu, ja que el pobre animal va passar per la gran majoria dels indrets amb molta facilitat.

Un cop a Les Agudes vaig anar fins al Turo de l'Home, per tornar al coll de Les Agudes i allà agafar el GR 5-2 i baixar cap a Sant Marçal, i faltant molt poc per arribar-hi vaig girar per una pista forestal que ens deixa a la carretera Bv-5114, molt a prop del pàrquing de Les Ferreras, que és on hem començat a caminar aquest matí, per tant, no més hem de seguir-la durant uns metres per donar per acabada la sortida.
Les Agudes vistes del pàrquing de Les Ferreras.


El perfil de la ruta, el track el teniu al Wikiloc


I l'imatge al Google Erth.


  • Punt de sortida: Area de Les Ferreras, com arribar
  • Material necessari: Res d'especial, l'habitual per una sortida de mitja muntanya, mapa, brúixola i GPS indispensables.
  • Altura mínima: 1103 metres ha l'Area de Les Ferreras.
  • Altitud màxima: 1708 metres al cim del Turo de l'Home, tot i que el GPS marcava 1702 metres.
  • Desnivell positiu: 685 metres.
  • Distancia: 11'1 quilometres. 
  • Per veure les fotos amb els comentaris amb Castella ho podeu fer a l'àlbum de Picasa 
  • Ruta per gossos: Tot i que es pot fer, no ho recomano, la pujada pels Castellets obliga ha anar amb molt de compte, i el fet de vigilar al gos pot complicar-nos la pujada.


Creuem la carretera i agafem un camí, ben marcat. que ens endinsa a un bosc de faigs, on a la tardor deu ser un espectacle de colors. 



Vaig pujant tranquil·lament, no tinc pressa.


Comencem a pujar per indrets més feréstecs però, de moment, ho fem bé, fàcilment.


La Neila puja ràpidament i es para per mirar si pujo, sembla que hagi passat per aquí moltes vegades, de moment va trobant els millors passos sense esperar-me.


El que tinc per davant.


I per darrera.


La cosa és posa seria i trobo un parell de llocs on he de ajudar-la, no estic gaire segur i hem costa de passar, a mésla gosa es posa nerviosa. Si vas sol puges molt fàcil, però anar pendent de la Neila ho complica un xic.


Últims trams "difícils", ja quasi hem passat , ens hem sortit prou bé, tot i que no vull repetir l'experiència.


Ja som dalt, només hem de seguir la cresta.


Una mirada cap el vessant de l'embassament de Santa Fe.


I ja hi som.



Com he trigat més del previst vaig de pressa i només li faig una foto de cim a la Neila, al final serà igual tot el dia, jo no surto a cap foto jajajajajaja.


Panoràmica cap al Matagalls, a la dreta, i el cami que em m'ha de portar cap al Turo de l'Home, al fons a l'esquerra, un camí ja fet fa temps Integral al Montseny .


Baixo al coll d'Agudes, al cim hi ha molta gent, aquí s'està més tranquil.


I parem cinc minuts a recuperar forces.


Segueixo, ara cap al Turo de l'Home, Les Agudes queden al fons.


Es pot anar per dos camins, un que va a mitja altura pel Serrat dels Pous, que és pel que hi vaig ara, després tornarem pel que va crestejant el mateix serrat.


Anem per feina i als pocs minuts som al cim del Turo de l'Home.


Vistes cap al Matagalls  i el vessant oest del Parc natural del Montseny..


Ara torna-re per la cresta del Serrat dels Pous, al fons Les Agudes.


Som-hi.



Primer cim del serrat, el Turo del Catiu d'Or.


Després pel Turo de l'Home Mort.


I finalment pel cim més alt del Serrat, el Puig Sacarbassa.


Al coll de Les Agudes agafo el GR 5-2 Amb el Matagalls al fons.


I el pàrquing allà baix.


Però per arribar-hi he de passar per un bonic bosc de faig, els Emprius de Les Agudes, on la baixada és forta.



Passo pel Pedregal Gran.


I surto a una pista forestal, que seguirem quasi fins al cotxe.


Canal del Pedregal Rodó.



I rec de la Font de la Teula.


Poc abans d'arribar a Sant Marçal, a l'alçada de la Masia del Puig, agafo un altra pista, a la dreta, que m'ha de portar fins a la carretera, només l'haig de seguir uns cinc minuts fins al coll de Sesferreras, on hem deixat el cotxe aquest matí.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada