dilluns, 4 de novembre del 2013

Integral al Montseny, Matagalls, Les Agudes, Turo de l'Home.

L'arribada de las reds socials a fet que tots nosaltres ens relacionem amb molta més gent, jo no estic fora d'aquesta vorágine, fa molt de temps que estic dintre de diferents foros de muntanya i ara, al faceboock, a un grup de muntanya anomenat Camins i Senders.

Ja hem fet una KDD dintre d'aquest ultim grup, va ser la interessant sortida al Montsant de fa uns mesos Sortida Montsant .

Aquell dia ja vam parlar de fer un altra sortida per veure la tardor al Montseny, aquesta KDD l'hem fet plegats amb el sector català del foro de MENDIAK . En principi pensávem que seriem un grup bastant gran però vam fer una petita errada que va fer que molta gent acabes per no vindre, i és que vam posar la mateixa data que jugaven el Barça-Madrid i ja se sap que el futbol.............

Tot i això ens vam ajuntar 8 persones per fer la ruta igualment, 8 persones que vam gaudir d'un maginífic dia, amb históries que explicar-nos, amb rialles i amb molt bon ambient entre nosaltres, unes coses indispensables per poder gaudir de la ruta. L'únic que no va sortir bé va ser que no vam trobar la tardor al seu punt, li faltava bastant, tot i això els boscos de faigs per on pasaba la ruta estavant realment molt bonics.

Aquesta ruta estava preparada per el CARLES i el Xevi, i constava de fer una travessa per la serralada del Montseny que ens portes a pujar al cim de les tres muntanyes més importants, Turo de l'Home, Agudes i Matagalls, a mes de gaudir dels colors de la tardor.

La ruta començava a la Font de les Naiadés, a l'entrada del camping Les Illes, i ens havia que portar, reseguin la carena del Puig Sacreu i el Turó la Bandera  fins al Matagalls, peró una errada al Torrent del Clot va fer que tinguéssim que variar aquest tram i vam acabar pujant pel camí del Pla de Roureda que porta directament al coll de Sesportadores, d'aquí, seguin tel GR-5.2, al cim del Matagalls.

La ruta tornava després seguin el GR-5.2 cap al coll de Sant Marçal i agafava el camí de Les Agudes per la cresta dels Castellets, bonica i entretinguda cresta, amb pasos de 2 grau com a máxim, aquí haig de fer un petit comentari de dos dels integrants del grup, la Maite i el Benjamin, aquestes dues persones no estaven acostumades a fer grimpades d'aquest tipus i anaven amb una mica de temor de no poder pujar pels Castellets i haver d'agafar el camí alternatiu que hi ha per evitar pujar-los, peró els van passar i ho van fer amb nota, a mes ho van gaudir i, de ben segur, els hi han quedat ganes de tornar-hi.

Un cop acabats els Castellets s'arriba quasi al moment al cim de Les Agudes, al cim hi havia un grup bastant gran de gent que ens van mirar un pèl estranyats al veure d'on arribávem, inclòs ens ho van preguntar.

Al cim vam fer un àpat, però no hi podiem estar gaire estona perqué ens faltava pujar al Turo de l'Home, i la baixada fins els cotxes, i per l'hora que era ja veiem que arribaríem quasi de nit.

De les Agudes al Turo de l'Home es un tram molt fàcil, sempre veus el cim, amb poc mes de 40 minuts vam arribar-hi, amb la sorpresa que de dalt del Turo teníem un mar de núvols impressionant cap a totes parts, però especialment cap al sud-oest, que feia que tinguésim una llum de tarda realment estranya i bonica.

Per baixar cap a la font de les Naiadés primer hem d'agafar el GR-5 durant una estona, i passat el Pla del Saüquet el deixem per fer una mica de "fora de camí" (atents al track) per enllaçar amb un altre camí que baixa mes directe, d'aquesta forma ens estalviem una gran volta. Aquest tram sense camí es curt i no tè pérdua, sortim a prop d'uns pous de glaç abandonats, els Pous d'en Cervera, a partir d'aquí ja no ens queda cap complicació per arribar als cotxes, ja sempre per pista forestal, menys un petit tram de camí.

I tal com pensàvem al cim de les Agudes vam arribar de nit als cotxes, van ser 11 hores bastant dures, la ruta és exigent, però el fet de fer-la amb bona companyia la va fer  molt distreta. Jo, sense dutar-ho, vaig gaudir d'un gran dia, i estic a punt per repetir.

Bè millor deixar-nos de paraules i anar amb les fotos, que es el que importa.

Foto de grup al cim del Matagalls.

La grafica de la ruta i el track, que el podeu baixar d'aquí: WIKILOC

• Punt de sortida: entrada del camping Les Illes, COM ARRIBAR
  • Material necessari: l'habitual d'una ruta de mitja muntanya, roba d'abrig, menjat, aigua, calçat adequat, mapa brúxola i GPS si en tenim.
  • Altura mínima: 771 metres al punt de sortida.
  • Altura màxima: 1706 metres al Turó de l'Home, al GPS marcava 1696 metres.
  • Distancia total: 24'800 metres.
  • Ruta circular: si
  • Podeu veure les fotos amb comentaris amb castellà al meu àlbum de Picassa: Fotos Castellá

Font de les Naiadés, 8'30 del matí, comencen la ruta seguint la pista forestal que va al costat del Camping Les Illes, durant el primer tram ens trobem amb algun castanyer molt gran, inclòs el Pep veu la posibilitat de posarse dintre d'un d'ells.

Arribem a la cruïlla que ens porta al tram de "zarzing", no fem cas de la fletxa i seguim rectes, després d'una estona intentant trobar el camí tornem aqui i, ara si, seguim la direcció que ens marca la fletxa, si seguim aquestes marques ens portaran al coll de Sesportadores tot passant pel mig d'un bonic bosc.

Buscant el camí.

De tornada al bon camí.

Coll de Sesportadores, aquí enllacem amb el GR-5 que ve de Sant Marçal i que ens porta fins al Matagalls.

Coll Pregon,

Poc abans d'arribar al Matagalls ens creuem a uns coneguts del poble.

Matagalls, gaudim d'unes bones vistes cap al nord, on veiem la silueta del Canigo.

Al fons, els nostres següents objectius, Les Agudes i el Turo de l'Home.

Foto de cim (foto de Carles).

Les Agudes, es veu clarament la cresta dels Castellets, per on pujarem al cim.

Tornem a endinsar-nos al bosc, rodejats de faigs.

Que petits que som al mig de la natura.

A prop del coll de Sant Marçal ens envaeix la boira, i això al bell mig d'un bosc de faig, és un espectacle pels ulls.

Coll de Sant Marçal.

Ermita de Sant Marçal (foto de Carles).

La boira juga amb las vistes de Les Agudes.

De l'ermita comencem a pujar novament, a trams per pista, a trams per corriols envaïts per la vegeteció, i després per un clar sender que remunta cap a la base de Les Agulles.

Comencem els Castellets, el primer tram es un pujar i baixar .......

Quan corones un Castellet  ve un tram més suau, però quasi al moment tornem a grimpar per un nou Castellet, és un tram molt distret i divertit, això si, també dur.

Deixem el tram de pujar/baixar i comencem el tram final, la pared de Les Agudes (foto de Carles).

Soledat.

Aquí tenim a la Maite i el Benjamin, no tenien experiència a aquests tipus de terreny i anaven un xic nerviosos, però hi van passar amb nota, i el millor és que ho van gaudir plenament.

Ja hi som.

Foto de cim (foto de Carles).

Fem una parada per recuperar forces, però no ens hi podem estar gaire temps, hem de seguir, ens queda un bon tros i poques hores de llum. De Les Agudes al Turo de l'Home hi tenim poc tros, ens hi plantem amb 40 minuts, el camí voreja el Puig de Sacarbassa i el Turó del Catiu d'Or, amb boniques vistes cap a l'Aveteda i la Fageda Gran..

Turó de l'Home.

El mar de núvols que teníem cap a l'oest, es deixa veure el Pla de la Calma.

Panoràmica dels tres cims d'avui, a l'esquerra el Matagalls, el mig Les Agudes i a la dreta les edificacions del Turó de l'Home.

I el mar de núvols cap a l'oest.

Comencem la baixada pel GR-5.2

Pla del Saüquet, envaits per la vegetació.

Un cop passat el Pla de Saüquet i per evitar una gran volta del camí, tenim un tram de fora d'aquest camí, el Carles ja ho havia comprovat uns dies abans, per tant anàvem a cosa feta, aquest tros de "zarzing controlat" ens te que portar aprop d'uns pous de glaç abandonats, els Pous d'en Cervera, allà agafem una pista forestal, no més l'hem de seguir  fins els cotxes.

Tornem a passar per un tram de boira.

I efectivament, arribarem de nit.

Petit reagrupament per agafar un corriol que ens estalvia un tram de pista.

I arribem als cotxes amb les ultimes llums del dia.

Un bon dia de muntanya amb una magnífica companyia, érem pocs però bons, i segurament, si és fan mes KDD d'aquest tipus, jo hi aniré, m'ho he pasat molt bé i aquestes coses s'han d'aprofitar.

1. Te lo copiare la proxima semana santa...

1. Si te interesa el track original, el que teníamos que haber seguido si meternos en investigaciones, y de esa manera te evitas el tramo de ida y vuelta del coll de Sesportadoras al Matagalls, solo tienes que pedirlo.

salu2

2. Joé com tiràveu, cab...
    Menys mal que aquells dos (no vull dir noms) no en sabien, de fer crestes, que si no em deixen en ridícul
    Per cert que t'has oblidat un "foto de Carles". Els drets d'autor pugen a dues birres ;-P
    Gràcies a tots per la companyia

1. .....rons jejejejeje , els trams de grimpada si algu va mes lent es nota molt.

I aquell parell van passar l'examen amb nota, i a mes ho van gaudir. Les dues birres quan vulguis, despres faig un "sinpa" i llestos jejejejeje
      Gracies a tu i al Xevi per la feina de preparar la ruta.